JE AUTO THUIS OPGEHAALD

GEGARANDEERD BOD BINNEN 1 UUR

Veelgestelde vragen

Staat jouw vraag hier niet bij? Neem dan gerust contact met ons op. Dan beantwoorden we die graag.

1. Is de verkoop van mijn auto voor mij echt helemaal gratis?

Ja, altijd! Degene die jouw auto van ons koopt, betaalt ons een vergoeding. Hierdoor kunnen wij voor jou gratis aan de slag.

2. Is het bod dat ik voor mijn auto krijg vrijblijvend?

Ja, het bod is helemaal vrijblijvend. Je bent niet verplicht om het bod te accepteren.

3. Is het bod voor mijn auto een gegarandeerd bod?

Ja, als de auto niet afwijkt van de informatie die jij ons hebt aangeleverd ben je ervan verzekerd dat je het bedrag ook daadwerkelijk ontvangt.

4. Hebben jullie tips voor een succesvolle verkoop?

Voor een succesvolle verkoop is het belangrijk dat wij zoveel mogelijk informatie en de juiste informatie krijgen.

  • Maak daarom de foto’s bij daglicht en met droog weer.
  • Maak extra foto’s van eventuele schades zoals krasjes, deukjes of andere zaken.
  • Geef een duidelijke beschrijving van de staat van de auto en meld alles wat belangrijk kan zijn voor de verkoop.
  • En neem bij vragen gewoon even contact met ons op.
5. Kan ik nog van de verkoop af als ik het bod geaccepteerd heb?

Nee, als je het bod online geaccepteerd hebt, is de verkoop rond. We moeten dan allebei de gemaakte afspraak nakomen, wij kunnen dus ook niet meer van de aankoop af.
Wij komen naar je toe om de auto op te halen en de betaling aan jou te regelen.
Er is een uitzondering: dat is wanneer jouw omschrijving van de auto niet klopt. Afhankelijk van de afwijkingen doen we eventueel een lager bod. Dat bod hoef je natuurlijk niet te accepteren. We gaan in dat geval zonder de auto weer weg.
Wanneer er echt bewust afwijkingen over de auto achter gehouden zijn zullen we de kosten voor het heen en weer rijden in rekening brengen.

6. Kan ik nog van de verkoop af als jullie bij mij zijn om de auto op te halen?

Nee, als je het bod online geaccepteerd hebt, is de verkoop rond. Je kunt dan niet meer van de verkoop af. Wij komen naar je toe om de auto op te halen en de betaling aan jou te regelen. Er is 1 uitzondering: klopt jouw omschrijving van de auto niet als wij bij je komen? Dan doen we vanzelfsprekend een lager bod. Dat bod hoef je natuurlijk niet te accepteren. We gaan dan zonder de auto weer weg. We brengen dan wel de kosten van het heen en weer rijden in rekening.

7. Hoe gaat het als er een financiering op mijn auto zit?

De auto kan alleen verkocht worden als het financieringscontract is afgelopen of afgekocht. Je bent zelf verantwoordelijk voor de afwikkeling met de lease maatschappij. De verkoop kan pas doorgaan als jij in het bezit bent van de complete tenaamstellingscodes. Zolang de auto nog in de leaseovereenkomst zit heeft de leasemaatschappij deze codes.

8. Ik ben een deel van mijn kentekenbewijs kwijt. Wat moet ik doen?

Het kentekenbewijs (de zogenaamde kentekencard) moet samen met de tenaamstellingscode aanwezig zijn als wij de auto komen ophalen. Ben je de kentekencard kwijt? Dan kun je die opnieuw aanvragen bij de RDW.

Tenaamstellingscode

Bij de kentekencard hoort een unieke code: de tenaamstellingscode. Deze code heb je nodig als je jouw auto wilt verkopen. De code bestaat uit 9 cijfers. Het 1e deel van de code heb je ontvangen toen je de auto kocht. Het 2e deel zat bij de kentekencard die je toegestuurd hebt gekregen.

Nieuwe auto

Bij de 1e registratie van een auto (dus als de auto nieuw is) ontvang je de complete tenaamstellingscode in een aparte envelop, dus niet in 2 delen.

Leaseauto

Is jouw auto eigendom van een lease- of financieringsmaatschappij? Dan ontvangt de lease- of financieringsmaatschappij de tenaamstellingscode.

9. Hoe ontvang ik de vrijwaring van mijn auto?

De vrijwaring ontvang je digitaal per e-mail als wij de auto bij je ophalen.

10. Hoe doen jullie de betaling?

Na goedkeuring van de auto door de chauffeur maken wij ter plekke per bank het geld naar je over. We gaan niet weg voordat het geld op je rekening staat.

11. Moet ik nog iets regelen voor de wegenbelasting van mijn verkochte auto?

Nee, dat hoeft niet. Dat gaat helemaal automatisch.

12. Moet ik de verzekering van mijn auto opzeggen?

Ja, dat moet je zelf doen. Dat kan heel gemakkelijk door de vrijwaring door te sturen naar je verzekeraar.

13. Komen jullie mijn verkochte auto altijd ophalen?

Ja, dat doen we altijd. Je hoeft dus nergens zelf heen te rijden.

14. Kan ik jullie ook bellen als ik vragen heb?

Ja natuurlijk! In de zakelijke markt merken we ook dat telefonisch overleg door onze klanten op prijs wordt gesteld. Dus doen we dat ook voor onze particuliere klanten. Als je een vraag hebt kun je ons tijdens kantoortijden bereiken op: 088-8833223. Wel zo gemakkelijk!
Buiten kantoortijden is het makkelijk om een mailtje te sturen naar contact@autoverkooppartner.nl, we zullen daar direct op reageren als we er weer zijn.

15. Binnen welke termijn wordt mijn auto opgehaald na acceptatie van het bod?

Na acceptatie van het bod kan je zelf een voorkeursdatum opgeven voor het ophalen van jouw auto. Uiteraard houden we hier zoveel mogelijk rekening mee in de planning.

Via de tool kan je alleen een datum selecteren die binnen 1 maand na acceptatie van het bod ligt. Heb je langer de tijd nodig omdat je nieuwe auto bijvoorbeeld  nog niet geleverd is? Geen probleem, neem contact met ons op en we bespreken samen de mogelijkheden.